Bara kuliga saker nästan....

...det enda som bringar svarta moln över mig just nu är försäkringskassan. Kan upplysa alla som är eller funderar på att bli egenföretagare att man blir ganska dåligt behandlad när det gäller havandeskapspenning. Jag har ansökt om full havandeskap pga. stark foglossning och kraftiga sammandragningar. Fick halv. När problemen sen blev värre, fick ont i skuderbladen pga. magen kom ivägen så arbetsställningen blev dålig. Hade så ont att jag var tvungen att sitta och sova i soffan på nätterna. Kunde inte ligga ner. Då överklagade jag och fick ett nej till. Med motivationen: Ingen frisör som jobbar i egen regi berättigas mer än halv havandeskaps penning. SJUKT. Ja ja, som tur är fick jag komma till en toppen sjukgumnast som fixade till ryggen. Så nu är jag hemma och njuter även om jag bara får halvtids betalt. 

Nu till dom kuliga sakerna. De tappra laget som igår for ner till Warberg för att ge dom vad dom tål, återvände med en seger. Snopet Magnus Svensson som med sitt Warberg trodde dom kunde besegra Falun från läktarplats. Men icke. Riktigt bra laginsats från Faluns sida som spelade med hela hjärtat. Warberg-falun 4-8. Viktigt. Nu fortsätter striden med siktet inställt på slutpel. Match södag nästa.

Kulig sak nummer två. Kom nyss hem från MVC. Allt ser bra ut. Tiger har vänt sig och är fixerad. Puh lite nervös blir man. Längtar. Det enda som gjorde mig lite orolig var att växtkurvan hadde dippat lite. Men Gunvor sa att det var helt normalt när dom sjunker ner. Så jag litar på henne.

Nu ska jag avnjuta en latte som jag gör med vårt nyaste tillskott i köket, nämligen en kaffemaskin. Underbar. Så välkomna hem till mig på fika.




KRAM


Kommentarer
Postat av: jb

Försäkringskassan kan dra åt helvete. Jag kommer gärna på fika nästa vecka för då är jag låååångledig! Ska bli riktigt skönt kan jag lova=) Jag är även ledig imorrn och då ska jag slå dig en pling, har jobbat så mycket att jag inte hunnit ringa..

Kul att Tiger har "lagt sig tillrätta"=) Jag drömde att jag fick barn inatt, men det fanns ingen barnmorska som ville hjälpa till. Taskigt tycker jag. Ikväll ska jag få åka med ut med en patrull! Ska bli spännande.

Puss!

2010-01-05 @ 13:04:17
Postat av: erika

Gumman! Var det ingen som ville hjälpa till, riktigt taskigt. vad kul att du får åka med ikväll. riktigt spännande att se hur det går till. ring mig i morgon. puss!

2010-01-05 @ 14:38:55
Postat av: Anonym

snyggt fat... kan användas om snöslungan är trasig...tro mig!(=

2010-01-05 @ 22:20:33
Postat av: erika

Jo tack Rickard! Det har ju du demonstrerat för oss. Kan gärna ta hela gården om du vill :).

2010-01-06 @ 10:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0