Äntligen...

...har jag tagit mig i kragen och lagt ut bilder från huset. Eller i alla fall den delen som vi renoverat. Vi är jätte nöjda, so far. Pappa har varit här och slitit som bara den, han har fixat nästan allt, vet inte hur vi ska kunna tacka. Mamma har inte sett honom så mycket på senare tid. Men nu får han paus ett tag, i alla fall till efter jul :). 

Så jag tänkte  såhär i halvtid i renoveringen att jag på bästa "Oscars gala" vis vill tacka dom som gjort det möjligt att göra ett hus med orginal inredning från byggnadsår 1958, till snart ett färdigt litet drömhus till vår lilla familj.

Pappa, tack för att du mellan dina arbetspass åkt raka vägen från Västerås till Falun i flera månader för att tapetsera, sätta mosaik, spackla, slipa och mycket annat. Utan dig bodde vi nog fortfanande i total missär ;).

Johannes pappa Pelle, tack för rivningar, eldragningar och mycket annat. Utan dig hade vi nog inte en enda lampa ;).

Åsa och Tomas som var här och hjälpte oss att sätta in köket i sommras. Trodde aldrig att vi skulle få upp det. Tack för optimism!

Martin. Tack för den briljanta iden att sätta in en värmeluftpump, som du även kom och intsalerade. Sparar pengar och får bättre luft i huset.

Även tack till Kruses kakel och bygg. Som gjorde badrummet och groventren så fint.

Tack mamma och Liz för uppmuntran och stöd när slipdammet blivit för mycket och jag har börjat gråta ;).

Tack alla som jag glömmt!

JB och Magnus, snart är det er tur att komma till dalarna och dra ert strå till stacken ;). Jag håller med mat och dryck och gott humör. JB, du och jag tittar på när grabbarna jobbar, sen tar vi en shoppingtur :).

KRAM


Kommentarer
Postat av: Pelle

Tur att jag fick några stötar av elinstallationen. Jag börjar bli till åren och behöver några hjärtstartare ibland så jag piggnar till.

Tur att det finns en Håkan som reparerade allt jag och Johannes rev ner.

Kul att hjälpa till.

2009-11-27 @ 18:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0