Helg!!!!

Äntligen helg! Igår var det fredagsmys. Jag och Johannes testade våra skills i pepparkaks hus bak. Tog oss vatten över huvudet och gav oss på en pepparkakskyrka. Det var inte lätt. Alla delar skars ut och las på plåt. So far so good. Men jag tänkte att det kanske skulle bli lite skevt.
Allt gräddat och svalnat, dags att limma ihop delarna. Man kan säga att det var som när man var liten. Man satte ihop pusselbitar som egentligen inte passade ihop bara för att få fram något som likande en bild, i det här fallet en kyrka. Men vi räddade hela bygget med kristyr, och är ganska nöjda för att vara vårat första bygge. Tror att det kanske regnar in lite i taket.

För övrigt har jag sovit en hel natt i sängen för första gången på en vecka. Tjohoo! Skönt. På måndag ska jag till en sjukgymnast som kanske kan få lite ordning på ryggen.

Hittade inte kaveln. Fick ta en termos.


Darling in action.

Tiger var också med såklart. Tyckte nog att mamm och pappa gjorde ett bra försök.

Ser ut som ett räshe innan vi lappat ihop det med kristyr.

Slutet gott alltig gott! Fy fan vad ful...


Kommentarer
Postat av: JB

Det vart ju jättefint tillslut! I år blir det inget julbak alls för mig så jag får titta på dina bilder i stället=) Hälsa bebis!

2009-12-12 @ 13:54:14
Postat av: Evve och Lydia

ehhh det var ju bara fin fint ju! :P:P

2009-12-13 @ 20:16:05
Postat av: emsilur

Jattefin kyrka, tro mig jag vet hur svart det ar! Forra aret gjorde jag och aaron en kopia av mammas o pappas hus ;) (finns bild i mitt bloggarkiv. Det rasade ihop efter nagon vecka. Stackare med ryggen, hoppas sjukgymnasten kan hjalpa till. Om tva veckor ar jag hemma, sa da ses vi :) Kram kram!

2009-12-14 @ 07:03:05
URL: http://emsilur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0