Spenderar byxorna på

I söndags hade vi spenderarbyxorna på. Pappa hade varit hos oss sen fredagen och grejjat i vårat blivande vardagsrum. Det blev nästan helt klart. Så efter en farsdagsfika med tårta på morgonen så begav vi oss till Gävle. Målet var IKEA och ny soffa.

Vi var så glada när vi åkte dit. Vi var helt överens om vilken soffa vi skulle ha (Kramfors). Vi gick raka vägen till soffavdelningen och fram till en tjej som såg ut att gilla sitt jobb men det gjorde hon nog inte. Själv tror jag att hon hade bestämmt sig för att byta ut dom rosa molnen som vi kom svävande på mot kolsvarta regnmoln med åska. Vi sa vilken soffa vi ville ha och vilken klädsel. Hennes svar blev att den klädseln inte fanns i det håll vi ville ha divanen. Hmm... vi får tänka lite då sa vi. Jag och Johannes gick vidare och funderade och diskuterade. Till sist kom vi fram till att vi kunde ha divanen åt andra hållet. Ikea tjejen ler mot oss och säger att klädslen inte finns alls och att det är 150 dagars väntan på den. Hur fan är det möjligt. Den hade tydligen gått bättre än väntat. En helt vanlig mörkgrå klädsel, hur fan kan man tro att den inte ska sälja! Och kunde hon inte sagt det på en gång. Kände hur jag nästan kunde brörja gråta. Så vi sa bara tack för hjälpen (som vi inte fick). Vi tröstade oss med kötbullar potatis och lingon.

Efter maten hade jag fått tillbaka mitt glada humör och hormonerna hade lagt sig. Vi kom fram till att vi tar en annan klädsel, och om vi fortfarande vill ha den grå så får vi byta till den om 150 dagar. Så vi gick tillbaka till häxan på soffavdelningen. Vi sa vad vi ville ha. Hon log sitt onskefulla leende och sa att det gick bra och att soffan skulle komma om nio dagar. Vi svävade vidare genom butiken fortfarande på rosa moln. Blev även ny tv bänk och lite krafs. Det blir det ju alltid på Ikea. Om det är någon som undrar varför vi är så desperata efter ny soffa så kan jag tala om att soffan vi sitter i nu är ca 110 cm lång och tar livet av en.

På vägen hem svängede vi förbi Media Markt. Och gissa... japp vi köpte en ny kamera. Så nu kommer det snart bilder.
Vi får leva på nudlar fram till jul.

Graviditeten då. Jag mår helt ok, förutom sammandragningar och foglossning. Ska få gå ner på 75 procent. Skönt. Roligare att ha mer ork och göra bra jobb. Går in i vecka 26 idag. Nu ska jag ta mig ner till jobbet. Här är det snö och sol idag.

KRAM


Kommentarer
Postat av: långskånka

hahah vad kul!!!! vad roligt du skriver tössa! skönt med en ny soffa som vi kan dega å mysa i!! kollade på den på ikeas hemsida, kommer passa hos er!!

2009-11-11 @ 20:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0