Nervös morgon

Igår var jag på mvc för en helt vanlig koll. Allt såg toppen ut, så skulle hon bara känna hur bebisen ligger. Blev lite fundersam och sa att hon skulle hämta en till barnmorska. Ok tänkte jag och fick en klump i magen. Den andra barnmorskan kände också på magen men ingen kunde avgöra om det var rumpan upp eller ner. Sceary tyckte jag för min bm har sagt i säkert fyra veckor att den är fixerad. Med tanke på att datumet för beräknad nedkomst börjar närma sig beslutades att jag skulle få ett till ultarljud för att säkerställa hur den ligger.

Så i morse var vi på spec mödravården. Skulle komma fastande, och med tanke på min nervositet  så var ju inte det något problem. Sköterskan som vi träffade först förklarade att om bebisen låg i säte skulle dom försöka vända den. Men med tanke på att jag gått så långt så kanske det kunde bli svårt lät det som. Då slog det mig. Shit det kan ju bli snitt. Fan det var ju inte så jag hade tänkt mig det hela. Men ja ja ut måste den ju, och bara allt går bra så är det ju frid och fröjd.

När barnmorskan kom in och gjorde ultraljudet sa hon på en gång att det såg bra ut och att skrutten hade huvudet ner. Puh! Lättnadens suck. Sköterskan kom in igen och sa "Ja men då ses vi kanske om några dagar då". Hoppas jag vekligen. Nu börjar längtan bli enorm.

I kväll kommer JB. Mysigt häng och semla såklart.

Mamma det ser ut som du gissade fel. Sorry no candy for you!


JB kör en dans, Magnus ser lite missnöjd ut. Ha ha!

Listan uppdateras med Elin Holm som tror på 1/3 02.11.

KRAM

 


Kommentarer
Postat av: Evve ioch Lydia

ååå skönt...!

elin! henne ska ja allt slå! hejja tiger!

2010-02-16 @ 19:07:21
URL: http://evelinahogberg.blogg.se/
Postat av: elin

jag har rätt.. jag vet det:) synd evve

2010-02-16 @ 19:38:39
Postat av: Tove

Skönt att allt såg toppen ut. Nu är det inte länge kvar innan tiger anländer, Han kommer skutta ut och det är snart:)

Hoppas allt är bra med dig och magen. Vi måste ses snart, är hemma imorgonkväll om du vill komma förbi.

Sköt om dig!

2010-02-16 @ 20:43:27
Postat av: Hella

Å får jag lägga till mig på listan? Isånafall så tror jag på lör den 19:e.....

2010-02-16 @ 21:25:11
Postat av: Hella

Fredag menar jag ju!!!! Alltså den 19/2

2010-02-16 @ 21:26:17
Postat av: Erika

ok Hella noterat. Får se om du har turen på din sida!

2010-02-16 @ 23:38:49
Postat av: Helena Eriksson

Hej Erika, jag satsar på tis 23/2 (ingen annan har gjort det...hmmm) kl. 09.42



Lycka till!

Kram

2010-02-17 @ 10:42:22
URL: http://helenassida.blogg.se/
Postat av: jb

Tack för en trevlig "helg"!=) Ta hand om dig nu, mobilen är på dygnet runt!

Puss

2010-02-17 @ 21:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0